Diana Maria Voicu, Senior Learning Architect la MMM Consulting Int’l, este pentru a treia oară trainer și facilitator în cadrul Academiei Jurnaliștilor, programul de dezvoltare profesională dedicat jurnaliștilor în campania #respectjurnalistii.
Diana a susținut probono primul training dedicat tehnicilor de persuasiune în interviu și a facilitate workshopul dedicat discuțiilor legate de felul în care putem construe o comunitate de breaslă mai puternică, mai închegată. La cererea participanților, am reluat trainingul de persuasiune în interviuri, cu accent pe transformările petrecute în era comunicării cu preponderență online.
Tehnica interviului – metode de comunicare și persuasiune în contextul digitalizării
Împreună am explorat mai multe tehnici de interviu în jurnalism, am dezbătut felul cum evoluează tehnicile de documentare și persuasiune în interviurile live online și ce s-a schimbat în interviurile live desfășurate online, cu eviențiarea unor particularități ale interviului offline/vs/online.
Din experiența de vânzări, coaching și evaluarea performanței am extras câteva recomandări care să ne ajute să fim cât mai versatili în adresarea întrebărilor.
Am revăzut tipologiile de întrebări întâlnite în interviul jurnalistic:
- de informare;
- de clarificare (închise);
- de elucidare;
- de complezență;
- de investigare (deschise, directe);
- indirecte;
- ipotetice;
- de ghidaj;
- de descurajare;
- provocatoare;
- de manipulare;
- exploratoare;
- întrebări-cascadă,
- întrebări prin verbe;
- întrebări-interjecții și întrebări-conjuncții;
- întrebări-pâlnie (stilul detectiv).
Am reluat tehnicile de „salvare” pentru întrebările închise și am comentat cu cazuri concrete pentru „tips and tricks”.
Apoi am dezbătut provocările digitalizării și tendințele dictate de tehnologizarea pe repede înainte:
- consumul de media on the go a creat o nevoie uriașă de conținut audio-video;
- reducerea attention span a generat nevoia de texte și interviuri mai scurte;
- abundența de surse media relativizează durata de viață aunui subiect;
- mutarea în online a educației;
- social media care face din fiecare cont un mini media-outlet.
Mai multe despre toate aceste discuții interactive găsiți în înregistrarea trainingului din 1 iulie, ultimul din această vară.
https://www.youtube.com/watch?v=SA4_9IVF1oo
Ne revedem la toamnă, cu noi teme de discuție și dezbatere. Vă așteptăm cu propuneri de subiecte și traineri pe care vreți să îi aducem în mijlocul comunității 2valuereporters.
Diana Voicu e specializată în marketing, vânzări, comunicare și PR. În prima parte a carierei sale, vreme de opt ani, a fost ziarist de radio și televiziune în România, a lucrat pentru agențiile de presă Reuters și Associated Press și a lansat ca redactor-șef revista Elle în România, în 1997.
Din 1998 a început să lucreze în business, mai întâi că director de marketing al unei mari companii de distribuție. După 4 ani în acest domeniu, Diana s-a alăturat lui Ion Țiriac în cadrul Fundației Olimpice Române pentru a promova și construi marca olimpică, pentru a asigura finanțarea loturilor olimpice ale României din fonduri obținute de la sponsori. A fost director de marketing al Alexandrion Group și director de conferințe în cadrul grupului Forum Invest-Media On.
Începând cu anul 2004, Diana a ales o carieră de trainer și consultant de resurse umane, mai întâi în cadrul companiei Response, apoi pe cont propriu. Domeniile predilecte și de expertiză în training sunt: dezvoltare managerială, abilități emoționale, marketing, leadership, comunicare, customer service. Din 2008, Diana a creat și coordonat în cadrul MMM Consulting proiecte de instruire și dezvoltare a resurselor umane.
Printre companiile în cadrul cărora a derulat programe de instruire se numără: Toyota România, Star Foods, Nestle, Carrefour, Garanta Insurance, Genco, Romtelecom, Distrigaz Sud, OMV-Petrom, Syngenta, Cable Direct (Saatchi&Saatchi grup), Moller Electric România, Supreme Chocolat, Help Net, Credit Europe Bank, Tarom, Pirelli, Zentiva, Apă Nova, Biofarm.
Diana este consultant certificat Persona Global și tutor al programelor Chartered Institute of Marketing, UK. De asemenea, are o bogată experiență în domeniul activismului civic, în calitate de director al ONG-ului Inițiativa România, înființat în 2016.
A consemnat Daniela Palade Teodorescu
Leave A Reply